Od teraz dowód osobisty unieważnimy na komisariacie

Ministerstwo Cyfryzacji poinformowało o zmianach w prawie, dzięki którym utratę dowodu osobistego wystarczy zgłosić na komisariacie Policji oraz w banku.

Nie musimy już iść do urzędu. Nowe przepisy weszły w życie 4 marca.

Do tej pory samo zgłoszenie na Policji nie wystarczyło, by odpowiedni zapis o unieważnieniu trafił do Rejestru Dowodów Osobistych (RDO). Konieczne było oddzielne zgłoszenie: osobiście w urzędzie gminy lub za pośrednictwem usługi online „Zgłoś utratę dowodu osobistego”. Teraz utraty dowodu nie trzeba już zgłaszać w urzędzie gminy.

Jak informuje resort cyfryzacji, zgłaszając kradzież dowodu osobistego na Policji informacja ta od razu pojawia się w Rejestrze Dowodów Osobistych. Trzeba jednak pamiętać, aby utratę swojego dokumentu zgłosić również w banku, bez względu na to czy jesteśmy jego klientem, a także jeśli nie posiadamy rachunku bankowego. Dzięki temu zabezpieczymy się przed wyłudzeniem kredytu na nasze dane.
Niektóre banki posiadają na swojej stronie internetowej usługę online unieważnienia swojego dokumentu.

Kradzież tożsamości to poważny problem. W 2018 roku Policja odnotowała ponad 103 tys. przestępstw dotyczących wyłudzeń z wykorzystaniem cudzej tożsamości.

Z raportu InfoDok dowiadujemy się, że codziennie dochodzi w Polsce do 16 prób wyłudzeń na wartość 1,3 mln zł.

Author: Redakcja

email: duchwschodu@gmail.com tel: 519-529-144

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.